onsdag den 21. januar 2009

Besøg på Østre Borgerdyd Gymnasium

I går besøgte jeg og min Skrivegruppe fra Håbefulde Unge Forfattere Østre Borgerdyd Gymnasium, for at fortælle om skrivegrupper & skrivning, lave skriveøvelser - og jeg præsenterede og fortalte om Hjerte i vente.

Arrangementet var frivilligt for alle skolens elever og lå efter skoletid. En lille flok skriveinteresserede og super-engagerede elever mødte op og lyttede, skrev og stillede spørgsmål.

Det var super spændende at præsentere Hjerte i vente for eleverne, og jeg kan med glæde konstatere, at de virkede interesserede og stillede masser af spørgsmål til skrive- og udgivelsesprocessen. Hvor meget skulle jeg ændre i bogen inden den udkom? Er det svært at skrive en hel bog? Hvordan kommer man i gang med at skrive en bog - skal man lave en plan over handlingen først? Eller måske starte med at øve sig på at skrive noveller?

Det var også super spændende at høre elevernes skriveøvelsestekster. De var rigtig dygtige, og det blev nogle intense, filosofiske, spændende, poetiske kort-tekster, de fik skrevet. Generelt synes jeg, at det er meget spændende at arbejde med elevers skrivning, og det er én af grundene til, at jeg uddanner mig til folkeskolelærer.

Mange tak til Paul Bridgwater, lærer på Østre Borgerdyd, for at gøre arrangementet muligt!

Forfatterbesøg eller skriveværksted?
Jeg kommer gerne ud på skoler og fortæller om Hjerte i vente, skrive- og udgivelsesprocessen, forfatterlivet etc.
Jeg tilbyder også at afholde skriveværksteder i 6.-9. klasse samt på gymnasiet. Emnet kan fx være "gys", "noveller" eller et skriveteknisk emne som fx at bruge beskrivelser i sine tekster. Kontakt mig for nærmere info!

Skrivegrupper?
Min skrivegruppe og jeg kommer gerne ud på folkeskoler og gymnasier og fortælle om Håbefulde Unge Forfatter & skrivegrupper samt hjælper til med at danne disse. Kontakt for nærmere info.

1 kommentar:

  1. Det var fedt i kom! - endnu en gang tillykke med udgivelsen!

    SvarSlet