lørdag den 16. maj 2009

Hjerte i vente på Albertslund Ungdomsskole


I går besøgte jeg Albertslund Ungdomsskole og fortalte om Hjerte i vente. Det var super spændende at møde de 10 piger på ungdomsskoleholdet, der alle havde læst Hjerte i vente.

Jeg fortalte om skriveprocessen, hvor jeg havde fået inspiration fra og om min næste bog, Så fandens forelsket. Og så fortalte jeg om, hvad jeg ellers havde skrevet, og viste nogle noveller, som jeg havde skrevet, da jeg var på elevernes alder. Det syntes de, var rigtig sjovt.

De havde nogle gode betragtninger om bogen og idéer til, hvad der kunne ske, hvis jeg skulle skrive en fortsættelse på et tidspunkt. Og så kunne de godt lide Den Gule, og det var faktisk en af de ting, jeg havde tænkt meget over, dengang jeg skrev bogen: Om unge syntes, det var spændende at læse om sådan en fantasi-figur, eller om de hellere kun ville have kærlighedshistorien. Men selvom pigerne godt kunne lide kærlighedshistorien, så syntes de også det var godt at der var noget alvorligt som lillesøsterens sygdom med!
Vi afsluttede med en person-skriveøvelse (se billede) og en samtale om, at vi håber, der kan komme et forfatterkursus på ungdomsskolen næste år. Og dét var der mange af eleverne, der gerne ville gå på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar