søndag den 10. januar 2010

SKRIVEØVELSE - Appelsin & flashback

Her kommer den første af en række skriveøvelser fra mig til de af mine læsere, der selv kan lide at skrive.

Om skriveøvelser
Når du laver en skriveøvelse handler det om at få skrevet meget på kort tid. Derfor skal du ikke stoppe op og tænke over hver eneste sætning, men bare skrive derud af. Hvis du ikke ved, hvad du skal skrive, kan du skrive "Jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive, jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive" og så kommer du nok i tanke om noget, når du bliver træt af at skrive den sætning.

Skriveøvelse - Appelsin

1. Skriv om en person, der spiser en appelsin. Hvordan smager den? (5 min.)

2. Appelsinen får personen til at tænke tilbage på noget, han/hun har oplevet. Skriv flashbacket*. (10 min.)


* Et flashback er et tilbageblik. Personen tænker tilbage på noget, der engang er sket. Flashback sættes ofte i kursiv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar