tirsdag den 29. juni 2010

Lektør: "Ny dansk kvalitetsserie for 10-12-årige piger"

Så er der kommet lektørudtalelse på venindebøgerne, og jeg er rigtig, rigtig glad, for den er virkelig god.

Hvad er en lektørudtalelse?
Lektørudtalelsen er meget vigtig, når man er forfatter. Det er en anmeldelse, der er skrevet af en bibliotekar og henvendt til alle bibliotekerne. Bibliotekerne har jo ikke tid til at læse alt hvad der udkommer, og derfor støtter de sig ofte til lektørudtalelserne. Så det er klart, at en god (eller dårlig) lektørudtalelse betyder meget! Derfor har jeg set meget frem til at høre, hvad lektøren ville sige til Veninder for altid - og det er bare kun rosende ord!

Lektøren skriver blandt andet:

"Flot og velskrevet tweens-serie om tiden lige før puberteten, hvor man både kan fjolle, tænke dybe tanker, sove med sovedyr og forelske sig. Pigerne er skildret levende og troværdigt, og forfatteren har en god forståelse af målgruppens sociale dynamik. Sproget er fint og flydende og varierer fra bog til bog, da pigerne taler og tænker forskelligt."

"En vedkommende og underholdende serie, som med sine nuancerede tweens-portrætter og jordnære hverdagsrealisme henvender sig til læsere af fx Dem fra sjette (...) Ny dansk kvalitetsserie for 10-12-årige piger, hvor både sprog, handling og personkarakteristik er helt i top"

Ihh hvor er jeg bare glad!
- Og så er jeg i øvrigt gået i gang med at redigere bog 3 (den om Ane) i dag. Jeg har fået en masse god respons fra min skrivegruppe (De Fede Bøgers Klub) og min redaktør, som jeg glæder mig til at arbejde ind i bogen, så den kan blive rigtig god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar