mandag den 26. juli 2010

Ny sci fi-novelle: "Se mig"!

Min - i øvrigt super korte - science fiction novelle "Se mig" er blevet optaget i Science Fiction Cirklens fjerde antologi (der endnu ikke har et navn, men arbejdstitlen er Lige under overfladen 4).

Novellen blev til i forbindelse med en skriveøvelse i min skrivegruppe, hvor vi alle skrev tre sedler med en ting, der skulle fornys/gøres til novum. Det vil sige, at hvis man fx trak en bil, så skulle man skrive en historie om en fremtidsbil.
Jeg trak linser og to andre ord, og det var faktisk de to andre ord, jeg valgte at bruge. Til en novelle, jeg ikke blev færdig med, fordi den ligesom aldrig rigtig fik et flow.
Da jeg så kom hjem, kom jeg i tanke om det ubrugte linse-ord, og så pludselig tænkte jeg "hvad nu, hvis linserne ikke giver super-lang-syn (det var min første og - synes jeg - lidt kedelige tanke, da jeg trak ordet), men derimod muligheden for at se helt ind i en anden person og dennes følelser? Hvad ville det gøre ved folks nære relationer? Ville alle ønske at benytte linserne? Ville det blive normalt?

Det blev der en lille fiktiv fremtidstekst ud af, som altså kan læses i antologien, der udkommer til efteråret.

Science Fiction Cirklen har også udgivet antologien de tre forrige år, og der er jeg repræsenteret med hhv. De røde undulater, Kælderfødt og Søsken. De røde undulater og Kælderfødt er i øvrigt blevet videresolgt til undervisningsmaterialer efterfølgende, hvilket glæder mig meget. Tænk at der er elever, der skal sidde og læse mine science fiction historier:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar