mandag den 29. november 2010

Foredrag på Lyngby Taarbæk Ungdomsskole

Søndag holdt jeg foredrag på Lyngby Taarbæk Ungdomsskole. Det er altid enormt inspirerende at komme ud og møde unge, der selv drømmer om at blive forfattere. Eleverne havde haft et skrivekursus, der forløb over to weekender. De havde også haft besøg af en poetry-slammer - og så kom jeg som en afslutning på deres skrivekursus.

Jeg fortalte om vejen til udgivelsen, hvordan det var at debuter og gav råd til skriveprocessen. Eleverne havde en masse spørgsmål, det var rigtig godt. De spurgte om alt fra, hvordan jeg strukturerede mine romaner til hvornår på dagen jeg skrev og om jeg selv havde tegnet forsiden på mine bøger. Vi talte også om, hvad man skulle skrive i følgebrevet, hvis man skulle sende sin bog til forlag, og hvor man helst skulle sende den hen. Og selvfølgelig fortalte jeg dem også om Håbefulde Unge Forfattere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar