søndag den 22. maj 2011

Gode bøger for 9-13årige piger

#REKLAME
Læsetips til dig mellem 9 og 13 år

Veninder for altid - samleudgaven
for 9-12årige piger
Omslag: Krebs Lange/Mille Jessen
Fordi jeg har skrevet Veninder for altid-serien, bliver jeg tit spurgt efter andre gode bøger for piger mellem 9 og 13 år. Derfor har jeg samlet nogen her!

Eva og Adam
"Eva og Adam" af Måns Gahrton var min yndlingsserie, da jeg var 12 år. Den handler om Eva og Adam der er bedste venner og bliver kærester. Men den handler også om hele deres klasse og om at blive uvenner med sin veninde og at slå op med sin kæreste og finde sammen igen. Og om pinlige forældre og irriterende storebrødre. Serien er også rigtig god som tegneserie. Her kan du læse lidt mere om Eva og Adam (på svensk, men biblioteket har bøgerne på dansk).

Pigerne fra Nordsletten og Stella
Min bog Så fandens forelsket
kan også læses af de 11-13årige
(omslag: Krebs Lange/Bertelsen)
"Pigerne fra Nordsletten" er en rigtig god eventyrserie om tre piger, der stikker af fra et børnehjem for at finde deres rigtige forældre. De kommer ud på en eventyrlig rejse, hvor de både møder en sur prinsesse, en ond heksedronning, en madglad konge og en smuk prins. Der er tre bind i serien og det fjerde er på vej, og jeg glæder mig meget til at læse den fjerde bog.
Forfatteren Line Kyed Knudsen har også skrevet serien "Stella" om 14årige Stella og hendes liv med skole, veninder, kærester og det første kys. Man skal være omkring 13 år for at læse "Stella", men "Pigerne fra Nordsletten" kan alle læse. Læs mere om "Pigerne fra Nordsletten" her og Stella-bøgerne her.

Har du læst en god tøsebog?
Jeg håber du har fået nogle forslag til bøger, du kan læse. Hvis du har læst en god bog for piger mellem 9 og 14 år må du gerne skrive det i en kommentar til dette indlæg.

Læs flere tips til bøger for piger her og her.

Du kan også læse mit indlæg med 3 tips til at skrive pigebøger her. 

Indlægget er markeret som reklame, fordi jeg omtaler bøger, som jeg selv har skrevet. Hvis du køber en af bøgerne, jeg har skrevet, så tjener jeg min almindelige royalty på bogen. Jeg tjener ikke ekstra, fordi du følger linket fra dette indlæg. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar