søndag den 1. januar 2012

Forfatterstatus 2011

Det er jo blevet moderne at forfatter-bloggere gør status over det forgangne år, så det vil jeg også gøre her på min blog. Det er en sjov måde at prøve at huske tilbage, hvad der egentlig er sket. Jeg har prøvet at få det hele med - og det er faktisk ikke så lidt :-) Men først og fremmest godt nytår!


Bøger
Jeg har fået udgivet Veninder for altid 4 - Tammy i februar 2011 og Veninder for altid 5 - Drengekaos i november 2011. Begge bøger er blevet taget rigtig fint imod.
Desuden er Veninder for altid 1 - Ji både udkommet i en paperback-udgave og blevet nomineret til Orlaprisen 2012!

Noveller
Jeg har fået udgivet seks noveller i 2011:
Himmelflugt, Lige under overfladen 5, Science Fiction Cirklen (sci fi)
Karper, På Kanten, Håbefulde Unge Forfattere (realistisk ungdomsnovelle)
Levende, På Kanten, Håbefulde Unge Forfattere (realistisk ungdomsnovelle)
Kælderfødt, Ned i Novellen, Dansklærerforeningen (sci fi)
Samt ugebladsnovellerne Hundeudstillingen og En glød i hjertet i Hendes Verden.

Skrivekurser og foredrag
Jeg har holdt flere skrivekurser og foredrag for børn, unge og voksne over hele landet. Blandt andet har jeg fortalt om Veninder for altid-serien på bogmesserne Bogforum og Vild med ord. Jeg har også holdt skrivekurser og foredrag på folkeskoler, aftenskoler og skriveskoler på Sjælland og i Jylland.

Desuden har jeg lavet et skrivekursus til 6. klasse til undervisningsmaterialet d'dansk, Alinea samt skrevet bacheloropgave om Fiktionsskrivning i folkeskolen.

Uddannelse
Jeg er blevet færdiguddannet som folkeskolelærer med fagene dansk, tysk og billedkunst. Desuden har jeg været på tre kurser i, hvordan man kan inddrage virtuel undervisning i aftenskoleundervisningen. Og så har jeg været på skrivekurser i blandt andet dramaturgi.


År 2012...
Det er vist ingen hemmelighed, at Veninder for altid 6 - Hundeballade efter planen udkommer til april 2012. Så den skal jeg have redigeret helt færdig, så den kan blive parat. Jeg har også fået en idé til en sidste og syvende bog i Veninder for altid-serien, som jeg arbejder lidt på - men den vil jeg ikke komme med nogen løfter om endnu:-)
Jeg arbejder også på en realistisk ungdomsroman, som jeg håber, jeg kan blive færdig med til foråret - men om den når at udkomme i 2012, det ved jeg ikke. Derudover har jeg gang i noget eventyrlig letlæsning - men det er også lidt svært at sige hvor meget og hvornår dét kommer.
Jeg glæder mig meget til at arbejde videre med alle mine bog-idéer i 2012, og så håber jeg også, at jeg får tid til at skrive et par noveller. Og så har jeg også både foredrag og skrivekurser i støbeskeen, og selvfølgelig glæder jeg mig til at fortælle om det her på bloggen!

Godt nytår!

Læs også:
Forfatterstatus 2010

Ingen kommentarer:

Send en kommentar