lørdag den 23. februar 2013

Foredrag om Veninder for altid

Krebs Lange/Jessen

For to uger siden var jeg i Horsens og fortælle om Veninder for altid - og lidt om Søstre på De syv Have.

Det var en super dejlig oplevelse med et glad og levende pige-publikum, som gik læselystne derfra - ja, nogen lød endda som om, de også selv gerne ville være forfattere.

Jeg fortalte, hvordan jeg fik ideerne til Ji, Jose, Ane og Tammy - og bøgerne generelt. Og så læste jeg højt af nogen af bøgerne. Pigerne have også mange gode spørgsmål, fx om hvordan man begynder på en bog - og gør en bog færdig. Og om jeg ville skrive en Veninder for altid 8 ...
Krebs Lange/Jessen
Lige det spørgsmål får jeg ofte i øjeblikket, og jeg må desværre sige, at det har jeg ikke planer om. Jeg synes, at serien blev rigtig godt afsluttet i bog 7, fordi alle veninderne kom til orde i hver deres historie. Og så har jeg også ideer til en masse andre bøger, som jeg gerne vil skrive. Selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig - men lige nu er det Søstre på De syv Have og en ungdomsroman, som jeg mest arbejder på.

Jeg synes altid det er rigtig spændende at svare på pigernes spørgsmål, for så ved jeg jo, at jeg fortæller om noget, som de gerne vil høre om! Og der var heldigvis mange gode spørgsmål til dette foredrag. Og et par glade piger, der vandt en ekstra bog, som jeg havde taget med.

Alt i alt en super oplevelse!

Er du bibliotekar eller lærer?
Hvis du gerne vil booke et foredrag - eller høre nærmere - er du velkommen til at kontakte mig på Camilla.Wandahl@gmail.com
Dette arrangement var støttet af Forfattercentrum, som du kan læse mere om på kunst.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar