torsdag den 3. april 2014

Forfatterbesøg i Slagelse

I går var jeg i Slagelse og besøge Søndermarksskolens 4. klasser, der alle havde fået læst Søstre på De Syv Have 1 højt. 

Omslag: Ejsing/Milton/Bertelsen
Det var et super arrangement. Biblioteket havde trykt plakater med bogens forside, som de havde pyntet rummet med. De havde også hængt lidt Veninder for altid-forsider op. Og fordi børnene havde læst Den Sorte Vinge, kørte dialogen bare rigtig godt.
Jeg fortalte især om monstrene i bøgerne: Den Røde Slange, Den Gyldne Griff, Det Lilla Monster og selvfølgelig Isheksen og hendes isulve.
Børnene var virkelig på, og det var en sand fornøjelse at tale med dem om bøgerne. Jeg læste også højt for dem for at vise, hvor farlig Den Røde Slange er! Vi kom vidt omkring - blandt andet forklarede jeg, at Den Røde Slange var lidt inspireret af Midgårdsormen. Og der var et barn der gættede, at Det Lilla Monster var inspireret af Kraken.
Til sidst trak jeg lod om et par bøger, og børnene ville også gerne have autografer.

Skolen havde søgt kunst.dk om støtte til arrangementet, så skolen betalte ikke andet end min transport. Du kan læse mere om muligheden for at søge støtte til børn og unges møde med forfattere her. Der er frist næste gang 1. maj.

Hvis du er lærer og selv kunne tænke dig et super sejt mellemtrins-besøg til dine elever, så kommer jeg også gerne og fortæller om Søstre på De Syv Have på din skole! Læs meget mere her eller send mig en mail på Camilla.Wandahl @ gmail.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar