fredag den 15. august 2014

Coverafsløring: Som en tikken under huden

Ill: Simon Væth, design: Alette Bertelsen



"Jeg har også et billede af Idun på min opslagstavle. Det er fra hendes studietur til Island i 3.g. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har pillet det ned. Måske fordi jeg ikke behøver at se hende i øjnene. Og fordi der alligevel er noget Idun på billedet, noget Idun fra dengang, før hun begyndte at hade mig."

SOM EN TIKKEN UNDER HUDEN er en historie om et komplekst søster-forhold og om den svære kærlighed. Det er samtidig en fortælling om angsten for kontroltab fortalt af en 19årig pige, der langsomt er ved at gå i opløsning. 

Tematisk trækker romanen tråde tilbage til den anmelderroste debut Hjerte i vente og efterskole-romanen Ask Konge Taber, men kan læses fuldstændigt selvstændigt fra ca. 14 år.

Udgivelsen er planlagt til oktober 2014.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar