onsdag den 13. august 2014

Sommerstatus 2014

Efter denne uge er min sommerferie officielt slut. Nu flyder ferie og arbejde jo ofte lidt sammen, når man som jeg arbejder med sin hobby. Men fra næste uge begynder min hverdag med færdiggørelsen af Havets Tåre 3. Sjælens Bånd (deadline 1. september) og ikke flere ferier lige foreløbigt. Men da jeg ikke har været så aktiv på bloggen hen over sommeren, vil jeg fortælle lidt om, hvad jeg har lavet i et samlet indlæg nu.

Afslapningsferie på Bornholm - med ny idé
Bornholm 2014
Jeg startede ferien med et par uger på Bornholm med kæreste og hund. Det var meningen, at det skulle være ren afslapning, og jeg slet ikke skulle skrive, men jeg fik faktisk en idé til en ny paranormal romance, som jeg ikke kunne lade være med at skrive de første tre kapitler på. Jeg har dog ikke skrevet på bogen siden, og det er heller ikke et af de projekter, som jeg planlægger at skrive i den nærmeste fremtid. Men det er altid sjovt at få en spritny idé og arbejde lidt på den.
Jeg fik dog også slappet godt af, lavet rigtig meget god mad (og en super lækker cheesecake) med min kæreste. Og ikke mindst læst en masse bøger. Jeg læste bl.a. Cirinos Fortælling af Nick Clausen (den var virkelig god) og Hjemsøgt af Lee Nichols og Bryllupsnatten af Sophie Kinsella. Altid dejligt med god tid til at læse:)

Tøsetur til Hamburg med The Phantom of The Opera
Jeg var også fem dage i Hamburg med to studieveninder. Højdepunktet på turen var helt sikkert gensynet med The Phantom of The Opera (på tysk!) Jeg har altid ELSKET Den historie, og den var super flot på tysk. Skuespillerne sang VIRKELIG godt, jeg kan slet ikke anbefale den musical nok.
Jeg købte desuden Warm Bodies (på engelsk), som jeg tidligere har set som film.

Skriveferie med Håbefulde Unge Forfattere
Korrekturarbejde
Derefter var jeg en uge på skriveferie med Håbefulde Unge Forfattere på en gård i Odsherredet. Nanna Foss, der lagde gård til, har skrevet et indlæg om, hvad skriveferien går ud på på sin blog. Det var rigtig hyggeligt, socialt og skrivende. Jeg fik skrevet en god portion på Sjælens Bånd (fra 1. vendepunkt til 2. vendepunkt) og desuden læst korrektur på min kommende ungdomsroman Som en tikken under huden. Jeg skrev desuden også noget poesi.
Jeg fik også en skøn mail om, at min novelle Mand Kvinde Hund er kommet med i forlaget Kandors varulve-antologi for voksne. Det bliver spændende at læse de andre bidrag.
Og så fik jeg begyndt på at læse Nanna T. Foss' kommende bog Leoniderne, som jeg glæder mig meget til at læse færdig.

Mini-skrivecamp med skrivegruppen
I disse dage mødes jeg mandag-torsdag med nogle af pigerne fra min skrivegruppe og SKRIVER. Vi bor ikke sammen, men mødes hver morgen og skriver, spiser sammen og hygger indtil om aftenen. Jeg arbejder primært på Sjælens Bånd (som jo skal være færdig 1. september - jeg er i skrivende stund i gang med klimaks!), men i går fik jeg også arbejdet en lille smule på en voksenroman, som jeg længe har haft en idé til. Det var dog kun små, enkeltstående skriveøvelser (fx afprøvede jeg forskellen på at skrive i 1. og 3. person), og der går nok noget tid før jeg får skrevet mere på dén bog.

Den nærmeste skrivefremtid kommer til at gå med at gøre Sjælens Bånd færdig. I denne omgang benytter jeg folk jeg allerede kender som testlæsere (men der skal nok komme andre projekter i fremtiden, hvor jeg får brug for nye testlæsere). Når jeg er færdig med Sjælens Bånd har jeg første udkast til en ny pigebog om Andrea på 12-et-halvt liggende, som jeg skal skrive i gennem. Den skrev jeg sidste år, og jeg glæder mig til at arbejde videre med den. Den vil nok især tiltale de piger, der kunne lide Veninder for altid, for den er helt realistisk og handler primært om venskab, skolekammerater og ensomhed (for en gangs skyld har jeg skrevet en bog UDEN kærlighed!).

Men NU må jeg komme videre med Sjælens Bånd. Jeg tror nemlig kun, der mangler et par kapitler før første udkast er færdigt og kan sendes til forlaget.

God skrive- og læselyst til alle jer derude:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar